Eenheden Basis

Eenheden Basis

Voorwoord

In deze tutorial wordt de basis van troepen uitgelegd.

Troepen zijn belangrijk bij de aanval en de vedediging van het dorp, maar niet alle troepen zijn evengoed in beide dingen.
Om te beginnen moet je uitmaken of je een aanvals- of verdedigingsdorp wilt hebben, een gemengd dorp is niet effectief zeker niet als je ermee wilt aanvallen, hier kom ik later op terug*.
Zorg dat je later in het spel zowel aanvals- als verdedigingsdorpen hebt. Voor een goed aanvalsleger te bouwen kan je soms meer dan 2 weken bezig zijn, voor een verdedigingsdorp kan dit tot meer dan het dubbele uitlopen.

De voorbeelden in de volgende leger-voorstellingen zijn bedoeld voor een leger meet een grootte van 20'000+ inwoners, dus eigelijk alleen mogenlijk met boerderij level 30.

Aanvalstroepen

Troepen die goed zijn in aanval zijn; Lichte cavalerie,Bereden boogschutter,Bijlstrijder,Ram,Katapult, (Zware cavalerie)
*Bij de aanval kun je best zorgen dat je zoveel mogelijk troepen hebt, hoe groter de verhouding aanvaller/verdediger, hoe meer voordeel je hebt in een gevecht.
Een goed aanvalsleger is bv.:
Soort   Aantal
Bijlstrijder   9000
Lichte cavalerie   2500
Verkenner   150
Ram   219
Katapult   40

Waarom niet gewoon 20'000 bijl? Omdat je zowel infanterie als cavalerie nodig hebt. Als je bv. enkel bijl maakt ben je zeer kwetsbaar voor een dorp dat veel zwaardvechters heeft want zwaardvechters zijn namelijk gespecialiseerd in verdediging tegen infanterie. Zorg dus dat je eerst je vijand verkend voor je hem aanvalt.
Je kan het bovenstaand schema gebruiken als refferentie en het aanpassen aan de vijand, zie Schema's voor meer info over welk type goed is tegen wie.

Verdedigingstroepen

Troepen die goed zijn in verdediging zijn; Speervechter,Zwaardvechter,Boogschutter,Zware cavalerie,(Burgerwacht )
Een goed verdedigingsleger is bv.:
SoortAantal
Speervechter   8000
Zwaardvechter   8000
Boogschutter   4000
Zware cavalerie   aanvullen
Speer, zwaard en boog in bovenstaande verhouding is waarschijnlijk het beste verdedigingsleger dat er is. Het enige nadeel aan dit leger is dat het


Schema's 

Een overzicht van alle eenheden, hun kosten, gevechtskracht in verdediging en in aanval.
Eenheid Hout small.png Leem small.png Ijzer small.png Boer small.png Barracks small.png Def.png Def cav.png Def archer.png Speed.png Storage.png
Unit spear.png Speervechter 50 30 10 1 10 15 45 20 18 25
Unit sword.png Zwaardvechter 30 30 70 1 25 50 15 40 22 15
Unit axe.png Bijlstrijder 60 30 40 1 40 10 5 10 18 10
Unit archer.png Boogschutter 100 30 60 1 15 50 40 5 18 10
Unit spy.png Verkenner 50 50 20 2 0 2 1 2 9 0
Unit light.png Lichte cavalerie 125 100 250 4 130 30 40 30 10 80
Unit marcher.png Bereden boogschutter 250 100 150 5 120 40 30 50 10 50
Unit heavy.png Zware cavalerie 200 150 600 6 150 200 80 180 11 50
Unit ram.png Ram 300 200 200 5 2 20 50 20 30 0
Unit catapult.png Katapult 320 400 100 8 100 100 50 100 30 0
Unit knight.png Ridder 20 20 40 10 150 250 400 150 10 100
Unit snob.png Edelman 40.000 50.000 50.000 100 30 100 50 100 35 0
Unit militia.png Burgerwacht 0 0 0 0 5 15 45 25 0.02 0

Symbool Betekenis Verklaring
Barracks small.png
Aanvalsterkte De aanvalssterkte bepaalt hoe sterk een eenheid tijdens een aanval vecht.
Def.png
Verdediging Algemeen De algemene verdediging bepaalt hoe goed een eenheid zich kan verdedigen tegen infanterie eenheden
Def cav.png
Verdediging cavalerie De cavalerieverdediging is de verdedigingskracht die eenheden tegenover cavalerie-eenheden hebben
Def archer.png
Verdediging boogschutters De boogschuttersverdediging bepaalt de verdedigingskracht van de eenheden tegenover aanvallende boogschutters
Speed.png
Snelheid De snelheid staat voor het aantal minuten dat een eenheid nodig heeft om een veld op de kaart te overlopen.
Storage.png
Buit De buitwaarde bepaalt hoeveel grondstoffen een eenheid kan dragen.

Er zijn drie eenheden categorieën in Tribal Wars: infanterie, cavalerie en boogschutters.

Infanterie Def.png

De volgende eenheden vallen onder de infanterie categorie:

Cavalerie Def cav.png

De volgende eenheden vallen onder de cavalerie categorie:

Boogschutters Def archer.png

De volgende eenheden vallen onder de boogschutter categorie:

Tips

Ridder Je ridder kan items vinden, als je deze draagt wordt een bepaalde eenheid beter in elk gevecht dat hij samen met de ridder voert, zo kunnen bijlstrijders 30% beter worden in de aaval, en katapulten zelfs 1000% beter in verdediging, het is dus belangrijk dat je de juiste items gebruikt op de juiste momenten.
Eerste kerk Als je binnen je kerkradius aanvalt, zullen je troepen normaal vechten, als je hierbuiten vecht zijn je troepen maar half zo goed, hou hier zeker rekening mee want dit weegt zwaar door op de uikomst van een gevecht. Als je je kerkradius niet kan zien kan je deze aanzetten bij de kaartopties onder de uitvegrote kaart.
Boerderij Bouw je boerderij bij elk dorp volledig uit, zorg dat elke plaats in de boerderij benut word door troepen of gebouwen.
Bijlstrijder Als je wordt aangevallen kun je best je aanvalstroepen wegsturen, bv. 500 verdedigende bijlstrijders kunnen gemakkelijk verslagen worden door 500 aanvallende bijlstrijders, dit komt omdat hij goed is in aanval maar als verdediging heeft hij geen schijn van kans.
Verzamelplaats Voor je aanvalt kan je best de simulator gebruiken in je verzamelplaats, zo kan je zien hoeveel troepen je nodig hebt voor een aanval en krijg je een idee wat het aandeel van een eenheid in een gevecht is.

Nuttige links:

Tribalwars Wiki - Eenheden: hier kan je de bovenstaande schema's nog eens bekijken en meer info vinden over de individuele eenheden.

Nawoord

De Tutorial is nog niet af, er zullen stukken worden toegevoegd en bewerkt de komende weken (misschien maanden), zo wordt het werk voor deze gids te schrijven een beetje verspreid.
Antwoord voor meer tips over troepen te geven, vragen te stellen, fouten aan te duiden en suggesties.

Deze gids werd door V.Vdp (aka poppovich) geschreven. 31-05-2014


Bronnen:
http://help.tribalwars.nl/wiki/Eenheden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten